O projekcie

W obecnej dobie firmy musz─ů wykaza─ç si─Ö innowacyjno┼Ťci─ů, je┼╝eli chc─ů przetrwa─ç, a pracownicy musz─ů by─ç elastyczni, je┼╝eli pragn─ů utrzyma─ç miejsce pracy. Dzia┼éalno┼Ť─ç zawodowa przesta┼éa by─ç tylko i wy┼é─ůcznie zestawem okre┼Ťlonych zada┼ä do wykonania. Wa┼╝niejsza jest stoj─ůca za tym odpowiednia postawa ÔÇô gotowo┼Ť─ç do zaspokajania potrzeb biznes. pracodawc├│w i klient├│w. Przedsi─Öbiorcy i instytucje wymagaj─ů innych ni┼╝ dotychczas atrybut├│w u os├│b poszukuj─ůcych zatrudn Truizmem jest ju┼╝ stwierdzenie, ┼╝e sam dyplom wy┼╝szej uczelni nie wystarczy. Przyszli szefowie licz─ů na kompetencje, rozumiane jako suma zdobytej wiedzy, postaw i umiej─Ötno┼Ťci. Dla pragn─ůcej przynosi─ç zyski firmy, najcenniejszym narybkiem b─Öd─ů ludzie, kt├│rzy opr├│cz bogatego zasobu wiadomo┼Ťci na temat bran┼╝y posiadaj─ů umiej─Ötno┼Ťci praktyczne i predyspozycje osobowo┼Ťciowe do okre┼Ťlonych zachowa┼ä

Okazuje si─Ö, ┼╝e w t┼éumie coraz lepiej wyuczonych i coraz cz─Ö┼Ťciej udzielaj─ůcych si─Ö poza studiami absolwent├│w najbardziej cenione s─ů tzw. kompetencje mi─Ökkie. Wynikaj─ů one z cech osobowo┼Ťci i w zwi─ůzku z tym trudno si─Ö ich nauczy─ç na zaj─Öciach uczelnianych. Warto┼Ť─ç danej osoby na rynku pracy jest zawsze proporcjonalna do posiadania przez ni─ů potrzebnych/preferowanych w danej bran┼╝y umiej─Ötno┼Ťci mi─Ökkich. Decyduj─ů one o mo┼╝liwo┼Ťciach spo┼╝ytkowania przez pracownika posiadanej wiedzy teoret. i umiej─Ötno┼Ťci praktycznych oraz o efektywno┼Ťci i poziomie jako┼Ťci powierzonych mu zada┼ä i obowi─ůzk├│w.

W Polsce brak jest kompleksowego systemu, pozwalaj─ůcego zdiagnozowa─ç┬á poziom umiej─Ötno┼Ťci mi─Ökkich i predyspozycji/umiej─Ötno┼Ťci┬á psychospo┼éecznych┬á os├│b wchodz─ůcych na rynek pracy po uko┼äczeniu SW, wskazuj─ůcy obszary deficyt├│w umiej─Ötno┼Ťci i automatycznie okre┼Ťlaj─ůcy ┼Ťcie┼╝k─Ö szkoleniow─ů/warsztatow─ů dla ich zniwelowania.

Naprzeciw powy┼╝szym problemom wychodzi projekt ÔÇ×Istotne kompetencje w poszukiwaniu zatrudnieniaÔÇŁ.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU

Stworzenie skuteczniejszych metod aktywizacji zawodowej i spo┼éecznej os├│b z wykszta┼éceniem wy┼╝szym pozostaj─ůcych bez zatrudnienia kt├│re w przeci─ůgu 12 m-cy od uko┼äczenia szko┼éy wy┼╝szej┬á nie podj─Ö┼éy zatrudnienia┬á poprzez opracowanie i wdro┼╝enie innowacyjnego narz─Ödzia┬á do diagnozy kompetencji istotnych w poszukiwaniu pracy w woj. lubelskim do XII 2014 r.

CELE SZCZEGÓŁOWE

 

GRUPA DOCELOWA

 projektu występuje w 2 wymiarach: użytkownicy i odbiorcy.

 

W RAMACH PROJEKTU PRZEWIDZIANO NAST─śPUJ─äCE DZIA┼üANIA:

Etap przygotowawczy:

W ramach tego etapu zostanie powo┼éany Zesp├│┼é Ekspert├│w koordynowany przez Koordynatora Merytorycznego. Zesp├│┼é Ekspert├│w ds. opracowania narz─Ödzia do diagnozy kompetencji istotnych w poszukiwaniu zatrudnienia b─Ödzie sk┼éada┼é si─Ö z Psychologa, Doradcy Zawodowego, Statystyka oraz Eksperta reprezentuj─ůcego pracodawc├│w.

Działania:

Na zakończenie etapu zostanie opracowana i przedstawiona do akceptacji Strategia wdrażania projektu innowacyjnego.

Etap wdro┼╝enia:

Testowanie produktu i ewaluacja ÔÇô ma na celu sprawdzenie wst─Öpnej wersji informatycznego narz─Ödzia do diagnozy┬á kompetencji istotnych w poszukiwaniu pracy/zatrudnienia os├│b pozostaj─ůcych bez zatrudnienia, kt├│re w przeci─ůgu 12 m-cy od uko┼äczenia SW nie podj─Ö┼éy zatrudnienia. (wi─Öcej w zak┼éadce Testowanie)

KONTAKT

Biuro projektu:
Fundacja ÔÇťOIC PolandÔÇŁ
ul. Gospodarcza 26
20-213 Lublin
tel.: 81 710-46-41
e-mail: malgorzata.plak@oic.lublin.pl

osoba do kontaktu:
Małgorzata Plak